پاورپوینت روش تربیتی تغافل

پاورپوینت روش تربیتی تغافل

دانلود پاورپوینت روش تربیتی تغافل
بررسی روش تربیتی تغافل
پاورپوینت جامع و کامل روش تربیتی تغافل
کاملترین پاورپوینت روش تربیتی تغافل
پکیج پاورپوینت روش تربیتی تغافل
مقاله روش تربیتی تغافل
تحقیق روش تربیتی تغافل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل ۳۷۷ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۲۹

پاورپوینت روش تربیتی تغافل

فروشنده فایل

کد کاربری ۸۰۴۴

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : ۲۹ صفحه

روش تربیتی تغافل بسم الله الرحمن الرحیم مبنای تربیتی کرامت:
کرامت همان نزاهت از پستی و فرومایگی است. روح بزرگوار و منزه از هر پستی را کریم می گویند(جوادی آملی،۱۳۶۹، ص۲۱). خدای سبحان انسان را به عنوان نوع کریم معرفی کرد. فرمود: «و لقد کرمنا بنی آدم» یعنی این نوع انسان، فی نفسه، کریم خلق شده و شایستگی کرامت زاید را هم دارد(جوادی آملی،۱۳۶۹، ص۱۸). اصل تربیتی تکریم:
مقصود از این اصل آن است که مربی در مقام تربیت باید کرامت متربی را حفظ کند و مایه عزت نفس او را فراهم آورد.
قال علی بن الحسین علیه السلام: وَ أَمَّا حَقُّ الزَّوْجَهِ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَهَا لَکَ سَکَناً وَ أُنْساً فَتَعْلَمَ أَنَّ ذَلِکَ نِعْمَهٌ مِنَ اللَّهِ عَلَیْکَ فَتُکْرِمَهَا(صدوق، ۱۴۰۰، ص۳۷۰). تعریف روش تغافل مصدر باب تفاعل از ریشه غفل آمده است.غفلت به معنی عدم توجه و چشم پوشی کردن است. غفلت سهوی است که از قلت حفظ و قلت بیداری عارض می شود(راغب اصفهانی، ج۱، ص۶۰۹). تغافل خود را به غفلت زدن، خویشتن را غافل وانمود کردن و چشم پوشی کردن معنا شده است(احمد بن فارس،۱۴۰۴).
براساس این روش، مربی در برخی موقعیت ها با وجود آگاهی از خطا و لغزش متربی، به منظور صیانت از کرامت او، خود را غافل از آن وانمود کرده و سعی می کند با استفاده از سایر روش ها در اصلاح او موفق شود. اهمیت روش عن علی علیه السلام: وَ اعْلَمْ أَنَّ رَأْسَ الْعَقْلِ بَعْدَ الْإِیمَانِ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مُدَارَاهُ النَّاسِ وَ لَا خَیْرَ فِیمَنْ لَا یُعَاشِرُ بِالْمَعْرُوفِ مَنْ لَا بُدَّ مِنْ مُعَاشَرَتِهِ حَتَّى یَجْعَلَ اللَّهُ إِلَى الْخَلَاصِ مِنْهُ سَبِیلًا فَإِنِّی وَجَدْتُ جَمِیعَ مَا یَتَعَایَشُ بِهِ النَّاسُ وَ بِهِ یَتَعَاشَرُونَ مِلْ‏ءَ مِکْیَالٍ ثُلُثَاهُ اسْتِحْسَانٌ وَ ثُلُثُهُ تَغَافُل(صدوق،۱۴۰۴، ج۴، ص۳۸۷). آثار روش تربیتی تغافل الف) آثار روش بر متربی ۱. تداوم ارتباط با مربی تغافل باعث می شود که اعتماد و ارتباط متربی از مربی سلب نشود و به این ترتیب زمینه اصلاح برای او باقی بماند.
قالُوا إِنْ یَسْرِقْ فَقَدْ سَرَقَ أَخٌ لَهُ مِنْ قَبْلُ فَأَسَرَّها یُوسُفُ فی‏ نَفْسِهِ وَ لَمْ یُبْدِها لَهُمْ قالَ أَنْتُمْ شَرٌّ مَکاناً وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما تَصِفُونَ (یوسف،۷۷) ۲. حفظ کرامت متربی قالُوا یا أَبانا ما لَکَ لا تَأْمَنَّا عَلى‏ یُوسُفَ وَ إِنَّا لَهُ لَناصِحُونَ (۱۱) أَرْسِلْهُ مَعَنا غَداً یَرْتَعْ وَ یَلْعَبْ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (۱۲) قالَ إِنِّی لَیَحْزُنُنی‏ أَنْ تَذْهَبُوا بِهِ وَ أَخافُ أَنْ یَأْکُلَهُ الذِّئْبُ وَ أَنْتُمْ عَنْهُ غافِلُونَ (یوسف،۱۳) ۳. پی بردن به اشتباه عُیُونُ الْمَحَاسِنِ عَنِ الرُّویَانِیِّ أَنَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ مَرَّا عَلَى شَیْخٍ یَتَوَضَّأُ وَ لَا یُحْسِنُ فَأَخَذَا فِی التَّنَازُعِ یَقُولُ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا أَنْتَ لَا تُحْسِنُ الْوُضُوءَ فَقَالا أَیُّهَا الشَّیْخُ کُنْ حَکَماً بَیْنَنَا یَتَوَضَّأُ کُلُّ وَاحِدٍ مِنَّا فَتَوَضَّئَا ثُمَّ قَالا أَیُّنَا یُحْسِنُ قَالَ کِلَاکُمَا تُحْسِنَانِ الْوُضُوءَ وَ لَکِنَّ هَذَا الشَّیْخَ الْجَاهِلَ هُوَ الَّذِی لَمْ یَکُنْ یُحْسِنُ وَ قَدْ تَعَلَّمَ الْآنَ مِنْکُمَا وَ تَابَ عَلَى یَدَیْکُمَا بِبَرَکَتِکُمَا وَ شَفَقَتِکُمَا عَلَى أُمَّهِ جَدِّکُمَا(مجلسی،۱۴۰۳، ج۳۴، ص۳۱۹). ۴. فراهم سازی زمینه اصلاح رفتار عن الصادق علیه السلام: ثَلَاثَهٌ تَجِبُ عَلَى السُّلْطَانِ لِلْخَاصَّهِ وَ الْعَامَّهِ مُکَافَأَهُ الْمُحْسِنِ بِالْإِحْسَانِ لِیَزْدَادُوا رَغْبَهً فِیهِ وَ تَغَمُّدُ ذُنُوبِ الْمُسِی‏ءِ لِیَتُوبَ وَ یَرْجِعَ عَنْ غَیِّهِ وَ تَأَلُّفُهُمْ جَمِیعاً بِالْإِحْسَان(حرانی،۱۴۰۴، ص) ب) آثار روش بر مربی ۱. توقیر مربی
عن علی علیه السلام: تغافل عن المکروه توقّر(شیخی، ۱۳۸۰، ص۵۶).
عنه علیه السلام: َ عَظِّمُوا أَقْدَارَکُمْ بِالتَّغَافُلِ عَنِ الدَّنِیِّ مِنَ الْأُمُور(مجلسی، ج۷۵، ص۶۴) ۲. ایمنی قبعثری در عصر حجاج بن یوسف زندگی می کرد و مردی تحصیل کرده


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی …

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی.

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی | …

بصورت فایل ورد. همراه با منابع. ۲-۱- پیشینه تحقیق…………………………………………۱۱. ۲-۱- ۱-مطالعات انجام شده داخلی…………………………….۱۱. ۲-۱-۲- مطالعات انجام شده خارجی……………………….۱۴. ۲-۱- ۳-جمع بندی پیشینه تحقیق…………………………….۱۷. ۲-۲- مبانی نظری………………………………………۱۸. ۲-۲-۱- …

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی | …

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی. بصورت فایل ورد همراه با منابع ۲-۱- پیشینه تحقیق…………………………………………۱۱ ۲-۱- ۱-مطالعات انجام شده داخلی…………………………….۱۱ ۲-۱-۲- مطالعات انجام شده خارجی……………………….۱۴ ۲-۱- ۳-جمع بندی پیشینه تحقیق…………………………….۱۷ ۲-۲- مبانی …

پیشینه و مبانی شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی – دانلود …

۲۶ آذر ۱۳۹۶ – پیشینه و مبانی شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی. پیشینه و مبانی شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی. پیشینه و مبانی شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی ۲۸ صفحه همراه با منابع ۲-۱- پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………..۱۱ ۲-۱- ۱-مطالعات انجام شده …

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی …

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی اطلاعات کلی فایل در مورد مطلب مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی را مشاهده نمایید و می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید. مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی …

آرشیو مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت …

برای دانلود نمونه های فصل دوم پایان نامه و پیشینه های تحقیق از فهرست سمت راست سایت موضوع مورد نظر خود را کلیک کنید نمونه ۱۵۰۰ پیشینه تحقیق و مبانی نظریمبانی نظری شبکه های اجتماعی، رسانه های اجتماعی، فضای مجازی …netwebd.ir/مبانی-نظری-شبکه-های-اجتماعی…شبکه های اجتماعی، رسانه های اجتماعی، فضای مجازی، حقوق …

پیشینه تحقیق | پیشینه تحقیق شبکه اجتماعی – پیشینه …

۲۰ دی ۱۳۹۶ – مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی دانشجویان و کاربران گرامی محتوای … … بحث شبکه های مجازی و بیان تاریخچه کوتاه آنها بدون رعایت ترتیب علمی و منطقی ممکن است مسیر … …. تحقیق سیر تکامل وسایل ارتباط جمعی و انواع رسانه‌ها و آشنایی با شبکه های اجتماعی اینترنتی و …

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی|lp4

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی گزارش کامل فایل مطابق مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید. مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی …

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی …

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی مشخصات فایلی که مشاهده می نمایید در موردمبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی می باشد و با توجه به توضیحات آمده می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید. مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی …

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی …

مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی مشخصات فایلی که مشاهده می نمایید در موردمبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی می باشد و با توجه به توضیحات آمده می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید. مبانی نظری و پیشینه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *